Arrangement:

Politik på en sjov måde

Deltagelse fra 8. kl

Politik på den sjove måde.

Politik 2021/22

Kunne du tænke dig at blive klogere på den store verden uden for din hoveddør? At lære og opleve noget nyt og blive bedre til at argumentere for dine holdninger? Og kunne du tænke dig at møde andre nysgerrige unge og tage på fede ture til?

Så er "Politik på den sjove måde" lige noget for dig uanset om du er ung politiker på deltid eller bare nysgerrig elev.

31/1 2022 kl. 17 - 20 mødes holdet og begynder optakt til EU - topmødet 2022. Info om turen får man ved deltagelse på holdet.

Fredag 4 marts kl 16 er der afgang mod Christiansborg og hjemkomst er 6 marts. Egenbetalingen til turen er 500 kr. Du kan sagtens gå på holdet uden deltagelse i turen.

Årets tema er EU og Unge - Von der Leyen har proklameret at 2022 skal være den europæiske ungdoms år: "Et år, der er viet til at værdsætte de unge"

Hvordan indvier man de unge i EU? Hvad betyder EU for unge? Skal unge inddrages mere?

Til topmødet vil alle deltagere få tildelt en rolle som enten politiker eller journalist.

Fem ministerråd og et parlamentsudvalg skal diskutere cases, finde løsninger, indgå kompromisser og danne alliancer. Løsningerne bliver til sidst samlet i et charter.

Der er igen i år lagt op til en spændende politisk weekend på Christiansborg.

Tilmeld dig holdet og mød op 31/1. Spørgsmål omkring holdet til Christian Mikkelsen på 51357964.

Januar 2022

enrollmentText:
Status:Tilmelding sluttede 19-5-2022
  1. Start:
    24. aug 2021
  2. Ugedag:
    Tirsdag
  3. Tidspunkt:
  4. Sted:
    Ungdomsskolen og 10.klassecenter, Fr-havn
  5. Aldersgrænse:
    Ja (14-18 år)