Kulturfag i Fransk, Fr-Havn

Deltagelse fra 8. kl.

Turistfransk

Salut! (Hej!)
de første 2 gange undervisning er mandag den 1. november kl. 16:30 - 18.00 og 2. gang er lørdag den 6. november er kl 14.00 - 17.00

Er du vild med Frankrig? Vil du gerne lære turistfransk? Eller er du bare nysgerrig på den franske kultur? Så er det her hold lige noget for dig!
På holdet kommer vi til at arbejde med Frankrig. Vi kommer selvfølgelig til at lære fransk til husbehov, så vi kan klare os, men vi kommer også til at dykke ned i den franske kultur: Hvordan er det nu lige med den franske identitet? Hvad er det for et land? Hvad er det for mennesker der bor det? Og hvilke store udfordringer står de overfor? Vi kommer til at lære at snakke, læse og forstå en smule fransk, se franske film, høre fransk musik og måske lave lidt lækker fransk mad.
Vi slutter forløbet af med en uovertruffen tur til "Byernes by" - Paris med alt, hvad denne fantastiske by har at byde på.
Undervisningen kommer til at ligge i to forløb. Vi starter op i november, hvor vi bl.a. planlægger, hvornår og hvordan timerne skal foregå. I starten af november slutter vi første forløb af med en temaweekend - hvor temaet selvfølgelig er Frankrig. Vi starter op igen i februar og slutter af med at tage på alletiders tur til Paris i påsken.
Dette hold er særdeles relevant for dig, som ønsker en fantastisk oplevelse med alt, hvad der er fransk. Det er desuden et godt valg, hvis du ønsker at vælge fransk på Ungdomsuddannelserne.
PS. Man behøver selvfølgelig ikke at tage med på turene for at kunne være med på holdet!
August 2021
Status:Tilmelding