Kulturfag i Fransk, Sæby

Deltagelse fra 6. kl.

Turistfransk

Bonjour - Salut! Sig goddag til din kommende kæreste, chef eller ven på fransk!

Når du lærer at tale fransk, får du et større udsyn og en større indsigt. Du får en plads i verden, ja faktisk vil vi gå så langt som at sige, at sproget fransk kan give dig nøglen til verden.
At kunne et sprog er ikke kun at kunne tale og skrive på det pågældende sprog, det er også vigtigt at vide noget om historie, kultur og geografi, og det får du rig mulighed for på dette franskhold. Vi øver og træner både de skriftlige og de mundtlige færdigheder og igennem lette tekster, simpel grammatik, spil, samtaler, film og musik bliver undervisningen varierende, spændende og aktuel.
Måske vil du gerne kunne være den, der bestiller på restauranten for hele familien på jeres næste ferie i Frankrig? Måske synes du bare at fransk lyder flot? Måske vil du gerne have fransk på din ungdomsuddannelse? Uanset så er dette valgfag særdeles relevant for dig!
Sprog gør klog!

Juni 2020