Politik på en sjov måde

Deltagelse fra 8. kl

Politik på den sjove måde!
Kunne du tænke dig at blive klogere på den store verden uden for din hoveddør? At lære og opleve noget nyt og blive bedre til at argumentere for dine holdninger? Og kunne du tænke dig at møde andre nysgerrige unge og tage på fede ture til Strassburg og København? Så er "Politik på den sjove måde" lige noget for dig uanset om du er ung politiker på deltid eller bare en nysgerrig elev.
"Politik på den sjove måde" har to områder, vi fokuserer på - et i efteråret og et i foråret.
Herefter vender vi blikket mod EU - hvad er det nu egentligt for noget? Vi bliver klogere på Europa, og i efterårsferien har du muligheden for at komme med på en fed tur til Strassburg med andre unge nordjyder for at opleve EU indefra.
Vi starter op igen sidst i januar, og forbereder os til "Ungdommens EU-topmøde" den første weekend i marts på Christiansborg. Her får du virkelig lov til at mærke , hvordan EU fungerer, og du får tildelt en rolle i et stort europæiske spil med problemstillinger.

Tilmeld dig holdet og mød op 27. september kl. 17.00 - 20.00 og 11. oktober kl. 16.30 - 19.00
Spørgsmål omkring holdet til Christian Mikkelsen på 51357964.

September 2022
Status:Tilmelding