Politik på en sjov måde

Deltagelse fra 8. kl

Politik på den sjove måde.

Kunne du tænke dig at blive klogere på den store verden uden for din hoveddør? At lære og opleve noget nyt og blive bedre til at argumentere for dine holdninger? Og kunne du tænke dig at møde andre nysgerrige unge og tage på fede ture til?
Så er "Politik på den sjove måde" lige noget for dig uanset om du er ung politiker på deltid eller bare en nysgerrig elev.

"Politik på den sjove måde" har to områder, vi fokuserer på - et i efteråret og et i foråret. Vi starter torsdag den 3. september kl. 17-20, hvor vi også aftaler mødedatoer for resten af efteråret. Vi kommer til at snakke om dansk og europæisk politik, EU, grænser, demokrati og selvfølgelig også det amerikanske præsidentvalg.

I efterårsferien tager vi på tur med politikholdet og andre politikinteresserede unge fra Nordjylland. Vi afventer i øjeblikket, om vi kan tage til Bruxelles, men hvis ikke går turen et andet sted hen for at blive klogere på Europa og den verden, vi lever i. Efter turen mødes vi igen d. 3. november og holder valgaften på amerikansk manér med burgerspisning og konkurrencer - hvem mon vinder præsidentposten?

Vi starter op igen sidst i januar, og forbereder os til "Ungdommens EU-topmøde" den første weekend i marts på Christiansborg, prisen for denne tur er 500,00 kr.
Her får du virkelig lov til at mærke , hvordan EU fungerer, og du får tildelt en rolle i et stort europæiske spil med problemstillinger, der skal arbejdes igennem sammen med deltagere fra hele Danmark - ca. 150 unge (se link).

Lyder det som noget for dig? Så tilmeld dig på holdet med det samme.

PS! Du kan selvfølgelig sagtens være med på holdet uden at deltage på turene.

Ungdommens EU-topmøde: https://www.youtube.com/watch?v=e0_unPaBsh4&t=1s

aug 2020